سمند های ملی ایران .... بعد از پروژه جنجالی پارس ایران خودرو که بعد از دو سال در اواخر سال ۷۶ به پایان رسید .. و از آنجائی که متخصصین با حال ایران خودرو کم کم داشت حوصلشون سر میرفت تصمیم بر این شد تا پروژه هنگفتی به نام سمند شروع شود ... طراحی اولیه بدنه سمند کار یک تیم انگلیسی است که با همکاری یک تیم ایرانی که مسئولیت طراحی سپر ها را به عهده داشتند بعد از حدود ۴ سال به پایان رسید .. البته ساپکو بیشترین مسئولیت را در پروژه سمند بر عهده دارد .. لازم به تذکر است که در ابتدای پروژه تنها هدف از طراحی سمند فقط ایجاد تنوع بود سمند سازان به دنبال این بودند تا سمند را با طرح نو و به قول خودشان جذاب جایگزین پیکان کنند! و بعد از گذشت مدتی به این نتیجه رسیدند که سمند خود به تنهائی میتواند خودروی جدید باشد ! به هر حال این پروژه دو میلیارد تومانی به پروژه ملی تبدیل شد و تا کنون چهار میلیارد تومان برای گسترش این پروژه هزینه شده است ..
هر سال به انتظار سمند جدیدی باشید!!؟ شعار جدیدی که چند وقتی است تو این شرکت روی در و دیوار دیده میشود : سال کهنه را با سمند جایگزین کنید !!؟؟ (نکته: در این جمله سمند کنایه از سمند سال است )   به هر حال دلمون میخواد هر سال یه سمند جدید بسازیم .. میخواید بخواید .. نمیخواید بخواید !!!    سمند های تا ۴ سال دیگه  کار شو ن تموم شده و به محض دستور وارد خط تولید میشن ...  
سمندای جدید قرار شده هر کودوم یه اسم مستقل داشته باشن ولی با یه لوگو ی مشترک
(همون کله اسب زیبا ) ... زوبین .. پردیس .. سریر .... سورن
اسم سمندای جدید هستند .. امسال سریر میاد تو بازار ... سال دیگه (۸۴) هم قرار سورن بیاد .. سریر تغیر زیادی نکرده طراحی عقبش عوض شده و بیشتر به امکانات داخلی اضافه شده ...... اما سورن را دیگه نخواهید شناخت !! چون حسابی عوض شده .. بهتره بگم طراحی جدید انجام شده ... طراحی چراغ ها به طور کامل تغیر کرده (‌ بسیار شبیه محصولات شرکت مرسدس شده !! 
تو خانواده سمند ... سریر برادر بزرگ س .. سورن خواهر بزرگ  .. زوبین و پردیس هم خواهر و برادر دو قولوی این خانواده به حساب میان ( زوبین و پردیس خیلی هم شبیه هستند )

شرکت در حال حاظر داره رو سمند زوبین کار میکه تا برای سال ۸۵ آمادش کنه ... یک عکس و یکسری اطلاعات از زوبین ...

  ZOBIN

 بدنه

  • کلاس : سواری دودر- کلاس متوسط
  • رنگ : پوشش متالیک
  • سقف : استاندارد ثابت
    • نوع موتور : JP3- INJECTION EURO2 7 XU
    • حجم موتور : 1761 سانتیمتر مکعب
    • حداکثر توان موتور : 110اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
    • حداکثرگشتاور : 153 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه
  • سیستم سوخت : انژکتوری
  • انتقال قدرت
    • گیربکس : دستی 5 دنده جلو
  • فرمان
    • نوع فرمان : هیدرولیک
    • حداقل شعاع فرمان : 5/5 متر
  • ترمزها
    • سیستم ترمز : دومداره با بوستر OPTIONAL- ABS
    • جلو : دیسکی با پره های خنک کننده
    • عقب : کاسه ای
  • چرخها
    • لاستیک 185/65 R 15 88H
  • اوزان
    • وزن خالص : 1200 کیلوگرم
  • تجهیزات
    • کولر
    • دورسنج الکترونیکی
    • لامپ سقفی جلو و عقب
    • شیشه بالابربرقی درهای جلو
    • شیشه بالابر برقی درهای عقب
    • آینه های جانبی ( برقی باالمنت گرمکن )
    • دماسنج نشاندهنده هوای بیرون
    • سنسوردنده عقب
  • ظرفیت
    • ظرفیت مخزن سوخت : 70لیتر
  • بازده
    • حداکثرسرعت : 185 کیلومتر در ساعت
    • شتاب از صفر تا صد کیلومتر : 9/11 ثانیه
    • مصرف سوخت داخل شهر استانداردEC ER84 8/6 لیتر
    • خارج از شهر استاندارد ECE R84 2/9 لیتر


نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1383 ساعت 06:40 ب.ظ

با عرض معذرت اطلاعاتی که اینجا آورده اید در مورد زوبین نیست چون حجم موتور زوبین ۱۹۰۵ هست و سایر اطلاعات رو هم غلط آورده اید

مسعود پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:52 ق.ظ

سلام این مطالبی که نوشتی برای سمند پردیس هست نه زوبین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد